סדנאות כתיבה קבוצתיות

לרבים מאיתנו יש את מלוא היכולת והפוטנציאל לכתוב סיפור מרגש ועוצר נשימה או ספר שיהפוך לרב מכר. עלינו ללמוד איך ללחוץ על "כפתורי הקסם", וזה לגמרי ניתן ללמידה, בשילוב עם הכישרון הטבעי שלנו, התמדה ופיתוח עצמי. הכל בטכניקת הכתיבה החוויתית.

כמה זמן כבר יושב הספר שלכם במגירה? או שלא הצלחתם להתחיל אותו? או שהתחלתם, ונתקעתם?

ניתן להזמין סדנה קבוצתית חד-פעמית לאירוע אצלכם, או להירשם לסדנה הקבוצתית השבועית שתיפתח בתל אביב במהלך השנה.

לעובדי ספריות ומחלקות תרבות המעוניינים בסדנה לילדים או לנוער לחצו כאן

 

סדנה קבוצתית שבועית בביתה של ליאת רוטנר

מדי שנה מתקיים סבב של סדנת כתיבה קבוצתית שבועית בתל אביב, קבוצת מבוגרים וקבוצת נוער.  תאריכי הסדנה אינם קבועים בכל שנה.

ניתן להצטרף לרשימת ההמתנה לקבוצה הקרובה שתיפתח במהלך החודשים הקרובים על ידי הרשמה כאן:

לחצן הרשמה

.

סדנה קבוצתית בביתכם או באירוע תרבות

הסדנה הקבוצתית (חד-פעמית או סדרת מפגשים) מועברת על ידי ליאת רוטנר באירועים כגון פסטיבלים, מסיבות טבע ואמנות,  סמינרים והשתלמויות, אירועי תרבות, ימי עיון ועוד.

ניתן להזמינה עבור מבוגרים או נוער,  לכבוד אירוע או כל רצון להתארגן על משהו חוויתי מעצים ויצירתי, שונה ומקורי.  ניתן גם להתארגן בקבוצת משתתפים ולהזמין סדנת כתיבה שתתקיים במקום נבחר.

להזמנת סדנה קבוצתית לבית או לאירוע 

מצגת זאת דורשת JavaScript.

 

באפשרותכם גם להזמין סדנאות אישיות, אחד על אחד, בביתי. אני מייעצת, קוראת, חולקת איתכם את הטיפים ואת הדרכים המקוריות והמועילות לכתוב ספר. אני מדריכה אתכם צעד אחר צעד בבניית העלילה, בפיתוח הגיבור, וחושפת כיצד ניתן להתחבר אל הקורא דרך מערך הרגשות והתהליכים הסיפוריים.

 

נושאי הסדנה המעשיים:

 

פרוזה

  • ז'אנרים: דרמה ריאליסטית, פנטזיה ריאליסטית, פנטזיה קלאסית, מדע בדיוני, מתח, אימה, מתח בלשי, ותסריט לקומיקס.
  • דינמיקה מומלצת בין דמויות ראשיות.
  • שלושת אבני היסוד הבסיסיות כשאנו ניגשים ליצור עלילה.
  • חלוקה נכונה של עלילה, תוכנית עבודה.
  • המרת רגשות, חוויות ותחושות אישיות לטקסט.
  • משחק עם הזמנים: מושגים כמו דילוג, השהייה וכיווץ.
  • משחק עם הגופים: ראשון, שלישי ואף שני.
  • הימנעות מטעויות קלאסיות של כותבים.
  • שבירת מחסומי כתיבה, מנטליים, עלילתיים וגם רגשיים.
  • רכישת נקודות מבט נכונה ו"איזון סיפורי".
  • עבודה על סיפורי רקע, עלילות משנה, זיכרונות וסיפורים פנימיים.
  • ספרי נוער ומבוגרים צעירים. גם אם אתם כותבי פוסטים מעולים ועיתונאים נחשבים, היכולת לכתוב לגיל ההתבגרות וגילאי 17-28 אינה נעוצה בשפה עשירה, רעיונות מגניבים, ניסיון חיים או השכלה. אז מה כן? הסדנה תרחיב בתשובה.

טור

איך להביע את עמדתנו באופן שהקורא יזדהה. כיצד "תופסים" את ההתנגדות שלו בזמן הקריאה ו"עונים" עליה מבעוד מועד. איך משתמשים בהומור כדי ליצור פתיחות לעמדתנו. איך להימנע משימוש במילים סובייקטיביות. איך "להישמע צודק". איך ליצור לקורא אשליה שאנחנו בצד שלו. איך ליצור לקורא אשליה שהבעיה שלו היא בעייתנו ולהפך. איך להפוך את נושא הבעיה האישית שלנו לצרת הכלל, ועוד.

כתיבה רגשית

משחק ושחרור בכתיבה  – איך משתיקים את הביקורת העצמית ונותנים ליד לרוץ על הנייר. מה ההבדל בין "הקול  העורך" ל"קול הכותב". שימוש בזיכרון מול הווה. שימוש בתמונות. כתיבה אינטואיטיבית. כניסה לנעליים של דמות נגדית לנו, כתיבה על פי רגש, על פי חוויה ועל פי צילום, דימיון מודרך,  כתיבה אינטואיטיבית, שבירת מחסומים, שינוי המציאות על ידנו דרך הכתיבה.

כתיבה חוויתית

אנחנו בעידן שרגילים שכל מה שנכתב מתפרסם מיד: סמס, טוקבק, פוסט, ציוץ. איננו מתייחסים להווה של הכתיבה ולחוויה הרגעית שלה אלא לתוצאות שלה ולעתיד שלה מבחינת הקוראים.

כתיבה חוויתית משמעותה להתחבר לחוויה של הכתיבה עצמה, מתוך הבנה שרק ככה, ולא באמצעות חוקים שיווקיים או תכנון ארוך מראש, נצליח ליצור סיפורים מרגשים וסוחפים.

כתיבה חוויתית משמעותה להבין שגם החוויה הרגשית של הקורא חשובה, ואם נדע כיצד להפעיל אותה, הוא יתאהב במה שיצרנו.

נבין לא רק איך למצוא את הקול הייחודי שלנו בתוך הסיפור, אותו קול שאין לכותבים אחרים, אלא גם להבין באמת את הדמות שלנו, מי היא, מה רצונותיה ומה תחושותיה, וכך הסיפור שניצור יהיה חזק ויגיע ללב הקורא.

זיכרו! אם נעורר את הרגשות העמוקים של הקורא בזמן קריאת הסיפור – הוא יזכור אותו, יאהב אותו, ישנא אותו ויחזור לקרוא אותו שוב ושוב.

איך הצלחתי לכתוב ספרים עבי-כרס בגיל 8? כי יצרתי מתוך הבנת החוויה של הסיפור.

האם באמת נכנסנו לנעליה של הדמות שלנו? מה נכתוב בפרק הבא כדי לאתגר אותה? איך נגרום לה להתפתח ולסחוף את הקורא בנשימה עצורה?

רבי המכר הכי גדולים שלי הם הספרים שכתבתי מתוך החיבור האישי החזק ביותר. עשיתי קודם עבודה מקיפה על הדמויות ואז הן נולדו דרך הקול הייחודי שלי. אם הקוראים מרגישים את זה, הם נשארים עד סוף הספר.

 


להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s