סדנת כתיבה

סדנת  הנוער בחופש הגדול  2019 – ההרשמה בשיאה!

לפרטים לחצו כאן

סדנה קבוצתית למבוגרים

סדנה לילדים.png

סדנה אישית.png

לכניסה מהירה לרשימת ההמתנה לסדנה הקבוצתית הקרובה לחצו כאן

לרבים מאיתנו יש את מלוא היכולת והפוטנציאל לכתוב סיפור מרגש ועוצר נשימה או ספר שיהפוך לרב מכר. עלינו ללמוד איך ללחוץ על "כפתורי הקסם", וזה לגמרי ניתן ללמידה, בשילוב עם הכישרון הטבעי שלנו, התמדה ופיתוח עצמי. הכל בטכניקת הכתיבה החוויתית.

כמה זמן כבר יושב הספר שלכם במגירה? או שלא הצלחתם להתחיל אותו? או שהתחלתם, ונתקעתם?

באפשרותכם לבחור:

  •  סדנאות אישיות, אחד על אחד, בביתי. אני מייעצת, קוראת, חולקת איתכם את הטיפים ואת הדרכים המקוריות והמועילות לכתוב ספר. אני מדריכה אתכם צעד אחר צעד בבניית העלילה, בפיתוח הגיבור, וחושפת כיצד ניתן להתחבר אל הקורא דרך מערך הרגשות והתהליכים הסיפוריים.
  • סדנאות קבוצתית בביתי, להרשמה כבודדים. לכניסה מהירה לרשימת ההמתנה לסדנה הקבוצתית הקרובה לחצו כאן
  • סדנה קבוצתית שאתם מארגנים בספרייה או באירוע.
  • סדנה קבוצתית לילדים בספרייה הקרובה לאזור מגוריכם.

בסוף סדנת הכתיבה לילדים מופק ספר פרי עטם, בעריכתה של ליאת רוטנר. לפרטים 

נושאי הסדנה

חלק א': פרוזה

  • כתיבת דרמה ויומן.
  • כתיבת פנטזיה וההבדל בין פנטזיה ריאליסטית, פנטזיה מודרנית ופנטזיה קלאסית.
  • כתיבת סיפורי אימה ומתח.
  • החיבור בין כותב לקורא.
  • עיקרי ה"כתיבה החוויתית".
  • דינמיקה מומלצת בין דמויות ראשיות.
  • שלושת אבני היסוד הבסיסיות כשאנו ניגשים ליצור עלילה.
  • חלוקה נכונה של עלילה, תוכנית עבודה.
  • המרת רגשות, חוויות ותחושות אישיות לטקסט.
  • משחק עם הזמנים: מושגים כמו דילוג, השהייה וכיווץ.
  • משחק עם הגופים: ראשון, שלישי ואף שני.
  • הימנעות מטעויות קלאסיות של כותבים.
  • שבירת מחסומי כתיבה, מנטליים, עלילתיים וגם רגשיים.
  • רכישת נקודות מבט נכונה ו"איזון סיפורי".
  • עבודה על סיפורי רקע, עלילות משנה, זיכרונות וסיפורים פנימיים.
  • קומיקס

חלק ב': טור ובלוג

נגלה איך להביע את עמדתנו באופן שהקורא יזדהה. כיצד "תופסים" את ההתנגדות שלו בזמן הקריאה ו"עונים" עליה מבעוד מועד. איך משתמשים בהומור כדי ליצור פתיחות לעמדתנו. איך להימנע משימוש במילים סובייקטיביות. איך "להישמע צודק". איך ליצור לקורא אשליה שאנחנו בצד שלו. איך ליצור לקורא אשליה שהבעיה שלו היא בעייתנו ולהפך. איך להפוך את נושא הבעיה האישית שלנו לצרת הכלל, ועוד.

חלק ג': העצמה אישית ואימון עצמי לחיים

דרך טכניקות מתוך הכתיבה החוויתית, הביבליותרפיה, הNLP, הדימיון המודרך, המשחק והשחרור בכתיבה  – נגלה את הקשר המופלא שבין אני לבין הגיבור בסיפור שלי. נרגיע את הביקורת העצמית ולתת ליד לרוץ על הנייר. מה ההבדל בין "הקול  העורך" ל"קול הכותב". שימוש בזיכרון מול הווה. שימוש בתמונות. מסע דרך כתיבה אינטואיטיבית. כניסה לנעליים של דמות נגדית לנו, כתיבה על פי רגש, על פי חוויה ועל פי צילום, דימיון מודרך,  שבירת מחסומים, שינוי מציאות וכתיבה-תרפיה. איך כותבים ספרים שקוראים אנשים? איך יוצרים דמויות שלא רק הקורא יוכל להזדהות איתן, אלא גם אנחנו נעבור ריפוי עצמי באמצעותן?

חלק ד': כתיבה חוויתית

מהי כתיבה חוויתית?

זוהי תפיסה ששמה את החיבור האישי של הכותב עם גיבורו, עם סיפורו – בראש סדר העדיפויות.

אנחנו בעידן שרגילים שכל מה שנכתב מתפרסם מיד: סמס, טוקבק, פוסט, ציוץ. אנו שרויים מדי במחשבה של "איך אני נראה?", "כמה לייקים אני אקבל?", "כמה צפיות?", "איך יגיבו?" ומשום כך, נפגעת יכולת הכתיבה המשוחררת שלנו, והרעיונות הטובים ביותר שלנו – נעולים. המחשבה עסוקה יותר מדי בחוויה החיצונית מאשר הפנימית ואנו לא מכירים היטב את הגיבור שלנו, לא נהנים מהכתיבה או מכירים את הסגנון המיוחד רק לנו. 

כתיבה חוויתית משמעותה להתחבר לחוויה של הכתיבה עצמה. לשים בצד את כל המניירות, התקיעות, הציפיות מעצמנו והדעות הקדומות לגבי כתיבה או מה הקהל רוצה. להתחבר לעצמנו ולסיפור שרוצה לצאת מעמקי הלב. לקול המשוגע, המצחיק, הכואב, החכם והילדותי שיש לו רעיונות מדהימים לספר.

כתיבה חוויתית משמעותה להבין שגם החוויה הרגשית של הקורא חשובה, ואם נדע כיצד להפעיל אותה, הוא יתאהב במה שיצרנו.

מי הדמות שלנו? מהם רצונותיה ותחושותיה? מה המסע שהיא צריכה לעבור ומה אנו רוצים להגיד לעולם? כך הסיפור שניצור יהיה חזק ויגיע ללב הקורא.

כתיבה טובה תעורר את הרגשות העמוקים ביותר בלב הקורא. היא תיתן לו נקודת מבט מיוחדת, ותוביל את מוחו לכיווני מחשבה חדשים. והיא מרגשת ומפתחת גם אותנו, הכותבים, לתחושות וגילויים חדשים במוחנו.

כשאנו שרויים בכתיבה טובה – נרגיש זאת!

איך הצלחתי לכתוב ספרים עבי-כרס בגיל 8? כי יצרתי מתוך הבנת החוויה של הסיפור.
האם באמת נכנסנו לנעליה של הדמות שלנו? מה נכתוב בפרק הבא כדי לאתגר אותה? איך נגרום לה להתפתח ולסחוף את הקורא בנשימה עצורה?
רבי המכר הכי גדולים שלי הם הספרים שכתבתי מתוך החיבור האישי החזק ביותר. עשיתי קודם עבודה מקיפה על הדמויות ואז הן נולדו דרך הקול הייחודי שלי. אם הקוראים מרגישים את זה, הם נשארים עד סוף הספר.

 

סדנת כתיבה